Головною метою методичного кабінету є: удосконалення та розвиток управлінської діяльності в місті шляхом створення інформаційно-методичної бази на підставі експертного оцінювання умов для реалізації інноваційних освітніх ініціатив. Впровадження в педагогічну практику сучасних досягнень психолого-педагогічної науки, формування загального інформаційного простору в системі освіти міста, моніторингових досліджень, належних умов функціонування навчально-виховних закладів. Завданнями методичного кабінету є: • вивчення соціально-економічних, психолого-педагогічних, науково-методичних умов в системі освіти міста щодо забезпечення повноцінної якісної освіти дітей, підлітків і молоді; • розробка, апробація та впровадження сучасних освітніх технологій, управління системою міста і навчально-виховним процесом розвитку освіти; • розробка і впровадження нового змісту освіти, прогресивних технологій навчання; • вивчення рівня навчальних досягнень і компетенцій учнів у загальноосвітніх закладах відповідно до державних вимог; стану викладання предметів і курсів регіонального і шкільного компонентів базового навчального плану та спеціальних дисциплін; стану організації навчально-виховного процесу, науково-методичної, методичної роботи в цих закладах; • створення умов для реалізації гарантованого Конституцією України права громадян на отримання повної загальної середньої освіти; • організація навчально-методичного і кадрового забезпечення навчальних закладів, підвищення кваліфікації педагогічних працівників; • контроль за дотриманням законодавства з питань державного стандарту загальної середньої освіти всіма загальноосвітніми закладами, розташованими на території міста; • участь у розробці та реалізації варіативної складової змісту загальної середньої освіти; • участь в атестації навчальних закладів; • експертиза управління навчально-виховним процесом та створення умов функціонування закладів освіти; • організація наукових товариств учнів у закладах освіти, підготовка і проведення олімпіад, конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт, турнірів юних науковців, конкурсу „Учитель року”, „Школа року”, „Класний керівник року”, „Творчих виховних проектів”; • вивчення рівня освітньо-кваліфікаційного забезпечення навчально-виховного процесу кадрами з відповідною базою освіти; • створення організаційних, методичних, науково-методичних, інформаційних умов для безперервного фахового вдосконалення кваліфікації педагогічних і керівних працівників освіти; вивчення та аналіз рівня кваліфікаційного забезпечення навчально-виховного процесу; • проведення системних заходів, спрямованих на розвиток творчого потенціалу педагогів і керівників закладів освіти, вивчення і узагальнення перспективного педагогічного досвіду та його впровадження. Зміст і напрямки роботи кабінету: • Аналіз якості освітньо-кваліфікаційного забезпечення навчально-виховного процесу педагогічними кадрами. • Навчально-методичне консультування педагогічних і керівних працівників освіти міста. • Організація безперервного удосконалення фахової освіти та кваліфікації педагогічних, керівних кадрів. • Експертна оцінка якості та результативності навчально-виховної роботи педагогічних працівників відповідно до державних освітніх та освітньо-кваліфікаційних стандартів. • Організація пошукових досліджень в галузі розробки та впровадження методики, технологій навчання і виховання, удосконалення форм і методів роботи з педагогічними та керівними кадрами освіти, участь в організації діяльності експериментальних педагогічних майданчиків, творчих груп тощо. • Виявлення, апробація та впровадження в практику перспективного педагогічного досвіду, навчально-методичної літератури, освітніх технологій і досягнень науки. • Організація ефективної системи методичної роботи, спрямованої на розвиток творчої індивідуальності педагогічних і керівних працівників. • Навчально-методичне консультування та координація діяльності методичних кабінетів закладів освіти. • Координація методичної діяльності з відповідними інститутами удосконалення вчителів, вищими педагогічними навчальними закладами освіти, науково-дослідними установами. • Організація і проведення представницьких педагогічних заходів: педагогічних виставок, творчих звітів, конкурів, науково-практичних конференцій, педагогічних читань тощо. • Проведення інформаційно-довідкової роботи, створення картотек банків педагогічної інформації тощо. • Організація розробки, апробації і поширення навчально-методичних матеріалів. • Організація та навчально-методичне забезпечення діяльності соціально-психологічної служби закладів освіти. • Систематичне вивчення умов розвитку вихованців дошкільних і позашкільних закладів та рівня знань, умінь і навичок учнів середніх загальноосвітніх закладів освіти відповідно до державних освітніх стандартів. • Вивчення стану та результатів викладання предметів і курсів регіонального та шкільного компонентів базового навчального плану та спеціальних дисциплін, аналіз всеобучу, організації навчально-виховного процесу та методичної роботи в закладах освіти. • Організація діяльності методичного кабінету, що здійснює роботу відповідно до чинного законодавства.
|